måndag 27 maj 2013

Min första myst: Skäggsmo by night (loggad cache nr 75)

I fredags var det dags att logga min allra första mystery cache! Den här cachen - Skäggsmo by night - har jag försökte ta tidigare, fast i dagsljus, vilket inte har lyckats alls.
Efter att ha berättat om cachen för min goda väninna och tillika geocachare gitte.m i måndags hade hon blivit riktigt taggad att hitta den hon också, så i onsdags bestämde vi att på fredag - då - !
Vi klädde upp oss och tog med penna och ficklampa och gav oss ut lagom tills solen skulle gå ner.

Vid första försöket trodde vi att vi hade förstått hur vi skulle lösa mysteriet, men vi gick bet totalt. Vi var faktiskt och nosade kring där cachen låg, fast mer av slump än något annat. Vi gick tillbaka till de angivna koordinaterna, och nu var det lite mörkare vilket gjorde att vi helt plötsligt hittade en ledtråd och nu förstod vi hur vi skulle fortsätta vår jakt. Efter lite felsteg hit och dit pga att markeringarna var lite för långt ifrån varandra så kom vi till slut fram till vårt mål... trodde vi. Vi hamnade lite off mark men efter en stunds letande ropar gitte.m att "Haha! Här är den!" och vi kunde ta fram burken och logga cachen. Yeay! Min första myst!

Gocachingburk
Ja det är jag, kan man vara gladare?
 Jag kan säga att nu blev jag absolut taggad att försöka mig på några fler mystar och även att försöka logga min första multi, vilket jag hoppas blir med gitte.m det med.

Happy hunting!
/Skogsmusan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar