måndag 20 maj 2013

Hundpromenad, 15 maj

På vardagarna händer det att jag tar med min fyrbenta promenadkompis P på geocachingrundorna. Den 15 maj begav vi oss till Rudans naturreservat för att finna de två traditionella cacharna jag hade kvar att logga i det området. Den ena, The Elephant, letade jag och sambon efter förra sensommaren men lyckades inte hitta. Den här gången hittade jag den ganska lätt, mycket tack vare ledtråden som fanns angiven. När jag loggade den insåg jag varför vi inte hittade den förra gången - den hade blivit mugglad.

Mugglad innebär att en cache har hittats av andra människor än oss geocachare och antingen förstörts eller flyttats/tagit från platsen. Utläggaren måste då se till att cachen blir replaced, d v s utbytt till en ny cache som går att finna och logga.

Efter att ha loggat The Elephant tog vi en välförtjänt lunchpaus vid vattnet.

Lunchpaus vid vattnet (utanför bild på vänster sida).
Efter pausen begav vi oss vidare mot cachen Två harar som vi fick kämpa lite för terrängmässigt. Vi kom helt klart från helt fel håll, men det gjorde inte, både jag och vovven tycker om en utmaning. Väl framme vid platsen var cachen lätt att hitta, lite av det beror på att cachen hade förlorat sitt kamouflage (vilket jag meddelade när jag loggade cachen via telefonen).

Nöjd hund efter loggad cache nr 2.
Utsikt från cachen Två harar.
Loggade cachar
The Elephant
Två harar

Happy hunting!
/Skogsmusan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar